قسمت20: آموزش استفاده از کتابخانه در بیسیک فوراندروید | مدیران اَپ

قسمت20: آموزش استفاده از کتابخانه در بیسیک فوراندروید

آموزش استفاده از کتابخانه در بیسیک فوراندروید

امروز با قسمت بیستم آموزش بیسیک فور اندروید با شما همراه هستیم .در این قسمت می خواهیم شما را با کتابخانه ها بیش تر آشنا کنیم.پس با مدیران اپ همراه باشید .

اگر قسمت قبل آموزش برنامه نویسی اندروید با استفاده از بیسیک فور اندروید را مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنیم از این لینک به مطالعه آن بپردازید.

بررسی کتابخانه ها

اگر خواسته باشیم در مورد کتابخانه ها بگوییم به تعریف زیر اشاره می کنیم :

  • کتابخانه ها ابزارهایی هستند که امکانات بیشتری به اپلیکیشن اندروید و همچنین بیسیک فور اندروید اضافه می شوند ، لازم بذکر است که خود نرم افزار بیسیک فور اندروید دارای کتابخانه های پیش فرض می باشد.
قسمت بیستم آموزش رایگان بیسیک فور اندروید
کتابخانه ها

برای دیدن کتابخانه ها همانند تصویر بالا از سمت راست نرم افزار B4a به بخش Library بروید از این می توانید لیست کتابخانه های پیش فرض بیسیک فوراندروید را ببینید و با زدن تیک هرکدام می توانید در داخل پروژه خود از آن کتابخانه استفاده نمایید.

بعضی از اوقات ممکن است که ما بخواهیم کتابخانه هایی را به بیسیک فور اندروید اضافه کنیم و از آن ها در پروژه خود استفاده کنیم به ۲ صورت می توانیم این کار را انجام دهیم:

قرار دادن کتابخانه دانلود شده در فایل کتابخانه
قرار دادن کتابخانه دانلود شده
  • روش اول : در روش اول شما باید ابتدا کتابخانه موردنظر خود را دانلود کنید و پس از آن به محل نصب B4a بروید و وارد پوشه Libraries شوید، حالا باید کتابخانه‌ای را که دانلود کرده اید در این پوشه قرار دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید پس از اینکه کتابخانه موردنظر خود را در داخل این پوشه قرار دادید وارد نرم افزار بیسیک فوراندروید شوید و یک بار رفرش کنید سپس مشاهده می کنید که کتابخانه موردنظر به بیسیک فوراندروید اضافه شده است.
قرار دادن کتابخانه در فایل جداگانه
قرار دادن کتابخانه در فایل جداگانه
  • روش دوم : در روش دوم شما باید کتابخانه‌ای را که دانلود کرده اید در پوشه جداگانه قرار بدهید که ما در اینجا کتابخانه مورد نظرمان را در پوشه به نام Lib در دسکتاپ قرارداده ایم، پس از انجام این کار وارد نرم افزار بیسیک فور اندروید شوید و از منوی Tools گزینه Configure ر انتخاب کنید پس از انتخاب این گزینه صفحه زیر برای شما باز می شود.

بررسی Additional Libraries

 Additional Libraries
Additional Libraries

در صفحه‌ای که بازشده همانند تصویر بالا گزینه Additional Libraries را انتخاب کنید در این قسمت آدرس پوشه موردنظر که کتابخانه شما در آن قرار دارد را بدهید تا کتابخانه به نرم افزار اضافه شود.

فعال کردن کتابخانه phone

فعال شدن کتابخانه
کتابخانه Phone

حالا برای مثال کتابخانه Phone را جست و جو کرده و تیک آن را می زنیم تا فعال شود و بتوانیم از آن استفاده کنیم.

اضافه کردن کتابخانه phone

اضافه کردن کتابخانه
اضافه کردن کتابخانه

همانطور که در لیست کتابخانه ها را در تصویر بالا مشاهده می کنید کتابخانه Phone اضافه شده است و ما آن را فعال کردیم.

تعریف متغییری از نوع phone

استفاده از توابع در کتابخانه
استفاده از توابع در کتابخانه

ابتدا برای استفاده از کتابخانه باید متغیر آن را کدنویسی کنیم زمانی که متغیر آن را از نوع Phone می نویسید می بینید که لیستی که مربوط به این کتابخانه است به شما نمایش داده می شود که هر کدام که نیاز داشتید می نویسید که در ابتدا ما از Phone به تنهایی استفاده می کنیم.

برای استفاده از کتابخانه ما باید ابتدا آن را به صورت یک متغیر تعریف کنیم که ما در اینجا به عنوان مثال می خواهیم از کتابخانه Phone استفاده کنیم برای همین متغیری از نوع Phone تعریف می کنیم در هنگام تعریف متغیر از نوع کتابخانه در لیستی که مشاهده می کنید می توانیم موارد مختلفی را انتخاب کنیم و از آن ها استفاده کنیم که ما در این قسمت از Phone استفاده می کنیم.

کاربرد GetPhoneType

کاربرد GetPhoneType
وارد کردن ToastMessageShow(phone.GetPhoneType,False)

بعد از تعریف متغیر می توانید کد آن را بنویسید که دارای کاربرد های بسیاری می باشد که ما در ابتدا از یکی از کاربرد های آن یعنی GetPhoneType استفاده کرده ایم و گفته ایم که نتیجه آن را به صورت پیام کوتاه به ما نمایش دهد که بعد از اجرا مشاهده می کنید که نتیجه آن را به صورت زیر در شبیه ساز به ما نمایش می دهد.

ToastMessageShow(phone.GetPhoneType,False)

همانطور که مشاهده می کنید نوع را GSM قرار داد که ممکن است این در هر موبایل متفاوت باشد.

GSM
GSM

بعد همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نوع متغیر را به PhoneSMS تغییر دادیم و کدی که در تصویر مشخص شده است را نوشتیم کار این کد به این صورت است که ما یک شماره موبایل و بعد یک متن وارد می کنیم سپس اپلیکیشن آن متن را به این شماره ارسال می کند.

وارد کردن شماره تلفن همراه و عبارت
وارد کردن شماره تلفن همراه و عبارت
phone.send("09223933689","sdasdasdsad")

سخن آخر

در این آموزش قصد داشتیم شما خوانندگان عزیز را به صورت جامع و طبقه بندی شده با درج و حذف کردن کتابخانه در بیسیک فور اندروید آشنا کنیم.امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

قسمت بعدی قسمت قبلی
مصطفی کثیری
چندسال هست در زمینه برنامه نویسی اندروید با بیسیک فور اندروید فعالیت دارم و همچنین به مباحت شبکه های کامپیوتر و دوره های های (mtcna و ... ) تسلط کامل دارم.اینجا هستم تا اندک دانش خودم را با شما به اشتراک بذارم.✌️
برچسب ها:
در تلگرام
مدیران اَپ را دنبال کنید!
در اینستاگرام
مدیران اَپ را دنبال کنید!

باکس دانلود

راهنما

برای مشاهده فیلم آموزشی از پلیر ها استفاده کنید.

دوره های آموزشی

نظر شما در این رابطه چیست؟

0 نظر در مورد قسمت20: آموزش استفاده از کتابخانه در بیسیک فوراندروید
    قوانین ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص دانشجویان دوره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متاسفانه نظری برای این مطلب وجود ندارد، شما اولین نفر باشید.